Avondmaaltijd

Stamppot #3 Pompoen met spruiten

In de herfst en winter zijn wij in nederland een echt stamppot land, sommige mensen vinden het echt heerlijk, maar ik ken ook mensen die het vreselijk vinden. Ik behoor wel bij de mensen die het lekker vinden, maar ik vind het dan ook fijn om ivm diabetes de aardappels te vervangen en te laten zien dat, dat ook lekker is. Vandaag deel ik een stamppot van spruiten en pompoen.

DSC_1578

Benodigdheden

  • 600 gram spruiten
  • 750 gram pompoen

 

Een stamppot maken is natuurlijk heel simpel. Je hebt twee of meerdere ingrediënten, even koken en stampen maar. Belangrijk is wel dat je de zaden uit de pompoen haalt en de schil van de pompoen af. Ik heb namelijk ook wel eens gehoord dat je de schil erop kunt laten zitten, maar zelf vind ik dit voor een stamppot geen succes. Je hebt dan allemaal harde stukjes in je stamppot.

De pompoen kook je in zo’n 20 minuten helemaal gaar en de spruiten laat je een minuut of 10/15 koken. Stamp eerst de pompoen, giet evt te veel vocht af en daarna voeg je de spruiten toe. Ik at deze stamppot met een stukje kipfilet van onze ambachtelijke slager.

 

Liefs!

Plaats een reactie